whatsapp

امور گمرکی دبی

5/5 - (7 امتیاز)

رشد روز افزون شاخص های اقتصادی کشور همسایه ما یعنی امارات سبب شده تا سرمایه داران ایرانی نیز علاقه مند به سرمایه گذاری در این کشور شوند و دبی که یکی از شهر های مترقی جهان امروز شمرده می شود هدف بسیاری از سرمایه گذاران و صاحبان کسب و کار است. بسیاری از هموطن های ما علاقه مند به واردات و صادرات کالا به دبی هستند و یا می خواهند در شرکت های معتبر سرمایه گذاری کنند. یکی از مشکلاتی که اکثرا با آن رو به رو هستند نداشتن اطلاعات کافی در رابطه به امور گمرکی در دبی بوده و بعضی نیز مطمئن نیستند که برای واردات به ایران از دبی چه کالایی را انتخاب کنند.

همچنین می توانید امور ثبت شرکت ، و تمدید لایسنس شرکت در دبی را به ما واگذار کنید.

مشاوره امور گمرکی دبی

تجارت در دبی و واردات و یا صادرات کالا نیاز به آشنایی کامل به امور گمرکی دارد در غیر این صورت کالای مورد نیاز شما هرگز ترخیص نمی شود و یا زمان زیادی طی می شود تا روند ترخیص آن انجام شود. خریداران ایرانی که قصد دارند کالایی را از دبی وارد کشور کنند باید با امور گمرکی دبی آشنایی داشته باشند و مسلط به زبان انگلیسی باشند. اطلاعات کامل کالا ها را از فروشنده بگیرند و به گمرک دبی بسپارند.

هر چیزی که از دبی خریداری می شود باید مدارک و مجوز های لازم را از سازمان های مرتبط دریافت کند. تمامی این مجوزات قبل از ارائه برگ ترخیص کالا انجام می شود. همچنین انجام بازرسی و دریافت نمونه کالا بعد از تولید انبوه و قبل از حمل (در صورت نیاز)، از دیگر موارد ضروری به هنگام ترخیص کالا از دبی می باشد.

هزینه ترخیص کالا از گمرک و دیگر هزینه های مربوطه به این کار بسیار متغیرند و به فاکتور هایی از قبیل نوع کالا قیمت تمام شده آن برای وارد کننده و همچنین مقدار و نیاز بازار داخلی بستگی دارد. در این رابطه ارائه پیش فاکتور از فروشنده (پروفرما اینویس) با شرایط و مفاد دو جانبه به اداره گمرک ضرورت پیدا می کند. اشخاص یا شرکت هایی که قصد واردات کالا را دارند می توانند از تعرفه های گمرکی و همچنین شرایط آن اطلاع پیدا کند. این کار از طریق مشاوران و متخصصان واردات کالا در گمرکات کشور انجام می شود.

همانطور که میدانید قیمت نهایی نیز پس از پرداخت هزینه های گمرکی و حمل و نقل کالا به طور میانگین روی کل بار حساب شده و قیمتی که فروشنده کالا را در بازار ارائه می کند نیز پس از مشخص شدن تمام هزینه ها مشخص خواهد شد.

مجوز های کالا های وارداتی

همانطور که اشاره کردیم هنگامی که کالایی وارد گمرک می شود باید استاندارد ها و مجوز های لازم را داشته باشد. مدارک لازم که نشان دهنده صحت و سالم بودن کالاست به اداره گمرک باید انجام شود و هر کالایی پیش از ورود به کشور بازرسی می شود یعنی که شرکت های گمرکی بدون اینکه به شرکت طرف قرارداد وارد کننده توجهی کننده کلیه ضوابط از این قبیل را رعایت می کنند. از جمله جلوگیری از ورود کالاهای غیرمجاز از قبیل مشروبات الکلی، مواد مخدر، نظارت بر سلامت و بهداشت کالاها و …. که برای آن تمامی اسناد مربوط به کالاها به دقت بررسی می شود و پس از دریافت تاییدیه از سوی فروشندگان دبی، سایر مراحل ترخیص کالا صورت می گیرد.

دریافت مجوزهای لازم برای کالاها

در ضمن در زمان ترخیص کالا از دبی باید هماهنگی های لازم جهت حمل و نقل و کنترل پیش نویس اسناد حمل انجام شده باشد. پرداخت مبلغ کالا، اصل اسناد حمل از فروشنده، ترانزیت کالا به سایر گمرکات، اسناد کشتیرانی، اسناد تامین ارز، پیگیری رسیدن کالا به گمرکات، اسناد بازرسی، حمل کالا به انبار پس از ترخیص و سرانجام انجام تعهدات ارزی (تامین ارز) در صورت وجود و تعهدات مالیاتی ( مالیات واردات) و …از دیگر مراحل روند کلی امور گمرکی هستند.

انجام کار های گمرکی در دبی ساده نبوده و ممکن است زمانبر باشد از این رو تیم الو دفتر آماده است تا به شما مشاوره کاملی در این حوزه داده و شما را از روند اداری ترخیص کالا از گمرک دبی آگاه سازد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *