whatsapp

سرمایه گذاری در امارات

5/5 - (2 امتیاز)

امارات متحده عربی که در سال های اخیر به یکی از مهم ترین مقاصد اقتصادی جهان تبدیل شده و با کل شرکت های معتبر دنیا در ارتباط است بدون شک یکی از جذاب ترین اهداف برای آغاز یک کسب و کار و یا سرمایه گذاری های مختلف است. امر سرمایه گذاری در دبی در اشکال مختلفی ممکن بوده و عمدتا فرصت های مناسب و سودده برای سرمایه گذاران وجود دارد. اما راه های سرمایه گذاری در دبی و اخذ اقامات از این طریق چیست و چه روندی برای اینکار باید طی شود ؟ ریسک های سرمایه گذاری چیست و چرا به یک مشاور حرفه ای در این امر نیاز دارید؟

مشاوره سرمایه گذاری در دبی

شرایط عمومی سرمایه گذاری در امارات

طبیعتا این کشور برای رسیدن به اهداف والای خود نیاز به جذب سرمایه از دیگر کشور ها داشته و به همین منظور شیخ ال مکتوم که در سال 2014 معاون رییس جمهور و نخست وزیر امارات بود آغاز طرح نوآوری ملی را اعلام کرد طرحی که در آن هفت بخش مختلف اعم از :

  • انرژی های تجدید پذیر
  • حمل و نقل
  • آموزشی
  • بهداشت
  • فناوری
  • آب
  • فضا

دنبال می شوند و نوآوری ملی عنصر و نتیجه تعالی آن است.

همانطور که اشاره کردیم سرمایه گذاری در دبی به طرق بسیار متنوعی ممکن است و دبی یکی از شهر هایی است که به نظر سود دهی بالایی در این زمینه دارد در واقع دبی با توجه به فرودگاه ها و بندری که دارد یکی از مراکز تجاری و حمل و نقلی مهم در منطقه خاورمیانه محسوب می شود مخصوصا در برهه زمانی کنونی که شرکت های بین المللی از تمام دنیا شعبه های خود را در این شهر برپا کرده اند.

ثبات اقتصادی که امارات دارد یکی از دلایل عمده جذب شدن سرمایه بسیار زیاد از تمام دنیا به این کشور است. طبق اماری که UNCTAD در سال 2019 منتشر کرده است امارات متحده عربی شاهد رشد میزان ورود مستقیم خارجی به 31 میلیون دلار بین سال های 2017 و 2018 بوده و به 10.3 میلیارد دلار رسیده است.

در همین دوره، سهام FDI 8٪ افزایش یافت و به 140 میلیارد دلار (33٪ از تولید ناخالص داخلی) رسید. بخش عمده FDI در زمینه های تجاری، املاک و مستغلات، امور مالی و بیمه، ساخت و ساخت متمرکز شده است. هندی ها امریکایی ها و انگلیسی ها را می توان از جمله اصلی ترین سرمایه گذاران در دبی به شمار آورد.

حمایت از سرمایه گذاری در دبی

سرمایه گذاری در زمینه ها و مهارت های اختصاصی ، بخش خصوصی، مشارکت های تحقیقاتی بین المللی و نوآوری در درون دولت بر پایه 4 استراتژی قرار گرفته است که دولت و بخش خصوصی را ملزم می کند که بر این چهار مسیر استاندارد حرکت کنند تا در نهایت به اهداف تعیین شده بلند مدت دولت برسند این 4 استراتژی عبارتند از :

  • ایجاد شرایط مطلوب محیطی جهت نوآوری به کمک نهاد های مختلف و تنظیم قوانین برای حمایت از نوآوری. تحقیق و توسعه در امور مختلف مورد تمرکز این بخش هاست
  • استراتژی دوم نوآوری های دولتی با استفاده از ابزار های مدرن است در این استراتژی بخش های مختلف دولتی سعی می کنند هزینه های خود را کاهش دهند تا بودجه را رد بخش های تحقیقاتی هزینه کنند. آموزش ملی در زمینه نوآوری نیز تحت تمرکز بخش دولتی است.
  • استراتژی سوم شامل تشویق بخش های خصوصی جهت ایجاد مراکز مختلف تحقیقاتی و مراکز تولید فناوری و…است. امارات متحده عربی شرکت های معتبر بین المللی که در زمینه های مختلف پیشرو هستند را جذب می کند و با حمایت آن ها کشور را به یک مرکز اصلی رشد و توسعه و فناوری تبدیل می کند.
  • استراتژی چهارم نیز در رابطه با جذب افراد مستعد و نخبه ها و فراهم آوردن شرایط برای رشد آن هاست

شاخص های اقتصادی موثر در سرمایه گذاری در امارات

از جمله شاخص هایی که سرمایه گذاری در این کشور را جذاب و موثر می کند می توان به موارد زیر اشاره کرد :

  • هزینه های تامین انرژی کاهش می یاب
  • هزینه های مکانی مانند اجاره مکان های مراکزی که تحقیقاتی هستند و یا برای اهداف سرمایه گذاری صنعتی راه اندازی می شوند کم می شود.
  • سیستم بانکی قدرتمند و حامی سرمایه گذاری
  • کمترین هزینه گمرکی در خاورمیانه ( 5 درصد )
  • در دسترس بودن کارگران ماهر و غیر ماهر در نرخ های بسیار مناسب
  • اجرای استاندارد های بین المللی کاری و حمایت از رابطه سالم کارفرما و کارمند
  • امکان همکاری با شرکت ها در امارات و حوزه خلیج فارس
آخرین به روز رسانی زمان بررسی آخرین ارزش شاخص های اقتصادی
2017 1976 – 2017 0.79 درصد رشد اقتصادی
2023 1980 – 2023 2.86 درصد پیش بینی رشد سرمایه گذاری
نوامبر 2018 2008 _ 2018 0.30 – درصد تورم تغییرات ماهانه در شاخص cpi
2018 2014_ 2018 4.23 نرخ بیکاری
2017 1990 _ 2017 40.91 نرخ مشارکت زنان
2017 1990 _ 2017 91.97 نرخ مشاکرات مردان
2016 2011 _ 2016 0.19 مالیات تجرت بین المللی
2017 20014 _ 2017 2 خطر سیاسی کوتاه مدت

راه های سرمایه گذاری در امارات متحده عربی

سرمایه گذاری از طریق خرید ملک

خرید ملک یکی از راه های سرمایه گذاری در دبی است که پس از آن ویزای اقامت سرمایه گذاری نیز به شخص خریدار املاک داده می شود برای دریافت این نوع ویزا شما باید ملکی به ارزش حد اقل یک میلیون درهم خریداری نمایید و ثابت کنید که درآمد ملک حد اقل 10000 درهم در ماه است. این ویزا 3 سال اعتبار خواهد داشت و سرمایه گذار اجازه کار در امارات را نخواهد داشت

از مزیت های این نوع سرمایه گذاری می توان به دریافت اقامت برای افراد خانواده اشاره کرد البته شخص سرمایه گذار باید اجاره نامی مکانی که خانواده اش در آن اقامت دارند را ارائه دهد. از دیگر مزیت های این نوع ویزا امکان گرفتن گواهی نامه رانندگی در امارات است.

سرمایه گذاری از راه ثبت شرکت

مانند هر کشور دیگری در امارات نیز می توان از راه راه انداری یک شرکت و یا ادغام دو شرکت و در نقش مدیر عامل و رییس سرمایه گذاری کرد و اقامت را به دست آورد. در مقاله ثبت شرکت در دبی به طور کامل انواع شرکت ها و روندی که باید برای ثبت طی شود را توضیح داده ایم. از جمله شرایط راه اندازی یک شرکت در دبی می توان به دو مورد زیر اشاره کرد :

به منظور کسب مجوز ورود برای کار متقاضی باید یک شرکت محلی را در امارات ثبت کند. سرمایه گذار نمی تواند توسط هیچ شرکت دیگری غیر از شرکتی که وی بدون نامه ادعایی از کارفرمای فعلی خود سرمایه گذاری کرده است، استخدام شود. سرمایه گذاری از راه ثبت شرکت انعطاف بیشتری نسبت به روش قبلی به شخص داده و در این روش می توان یک یا چند سرمایه گذار را نیز جذب کرد. ویزای دریافتی نیز 3 سال اعتبار داشته و شخص متقاضی می توان برای خانواده خود نیز درخواست اقامت کند. در ضمن اگر شخصی قصد سرمایه گذاری در منطقه آزاد دبی را داشته باشد باید یک مجوز تجاری منطقه آزاد را دریافت کند.

سرمایه گذاری از طریق کارآفرینی در امارات

یکی از جذاب ترین روش های سرمایه گذاری در امارات از راه کارآفرینی است و از آن جا که این روش توسط دولت نیز پسندیده است مزایای بسیار زیادی به شخص کارآفرین تعلق خواهد گرفت. ویزایی که از این راه به دست می آید بلند مدت بوده و دو دسته از کارآفرینان می توانند تا 5 سال اقامت را دریافت کنند دسته اول که پروژه ای از قبل به ارزش 500000 درهم سرمایه گذاری کرده اند و یا کسانی که توسط یک تاجر معتبر در دبی مورد تایید واقع شده اند.کارآفرینان می توانند ویزای خود را در صورت داشتن شرایط ارتقا دهند در ضمن می توانند برای شرکا و و مدیران اجرایی و همچنین خانواده خود درخواست ویزا دهند.

سرمایه گذاری در دبی با خرید اوراق قرضه دولتی

کسانی که مشتاق به مهاجرت از روش سرمایه گذاری در دبی هستند می توانند با خرید اوراق دولتی اقدام به مهاجرت کنند البته باید حداقل 21 سال سن داشته باشند. برای دریافت اوراق دولتی شما باید مدارک زیر را ارائه دهید.

ساکنان امارات متحده عربی: مستلزم به ارائه یک کپی از گذرنامه معتبر خود به همراه شماره ویزا یا شماره اماراتی هستند.

اگر ساکن امارات نیستید باید کپی از پاسپورت و گذرنامه توریستی خود همراه با تمبر ورود را ارائه دهید.

مزایای سرمایه گذاری در امارات

اشخاصی که در زمینه های تحقیقاتی و علمی و پزشکی سرمایه گذاری کنند می تواندد تا 10 سال اقامت بگیرند. در واقع به صورت میانگین سرمایه گذاران بسته به میزان سرمایه ای که وارد کشور می کنند می توانند از 5 تا 10 سال اقامت بگیرند. برای مثال شخصی که 5 میلیون درهم سرمایه گذاری کند حداقل 5 سال اقامت گرفته و کسی که 10 میلیون درهم سرمایه گذاری کند 10 سال اقامت خواهد گرفت. همسر و فرزندان و شرکای تجاری به راحتی می توانند ویزا های بلند مدت دریافت کنند. از دیگر مزایا می توان به امکان اقامت در هر شهر امارات اشاره کرد. مدارک و الزامات حداقلی برای دریافت اقامت از راه سرمایه گذاری نیز از دیگر مزیت ها شمرده می شود.

مدارک لازم برای دریافت ویزای سرمایه گذاری امارات

  • پر کردن فرم های مربوطه
  • کپی گذرنامه با اعتبار حداقل شش ماه
  • گذرنامه متقاضی اصلی
  • مجوز تجارت در منطقه آزاد ( برای کسانی که می خواهند در این منطقه سرمایه گذاری کنند )
  • آدرس
  • رزومه فردی

مشاوره سرمایه گذاری در دبی

سرمایه گذاری در دبی با ان که مدارک و الزامات کمی را نیاز دارد اما ریسک آن کم نبوده و در صورت نا آگاه بودن از شرایط و ضوابط سرمایه گذاری خطر از دست رفتن سرمایه کم نخواهد بود. ما در الودفتر اماده ایم تا با ارائه مشاوره به شما عزیزان در حوزه سرمایه گداری از راه های مختلف مسیرتان را هموار تر کنیم کافیست با ما تماس گرفته و تمام سوالات خود را بپرسید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *